Довідник мандрівника

Загальні питання

Загальні питання

Як літати вагітним жінкам

Вагітній жінці потрібно отримати у лікаря довідку про те, що їй можна летіти (така довідка дійсна обмежений термін). Крім того, багато авіакомпаній дуже обережно ставляться до перевезення жінок на пізніх термінах вагітності (після 35 тижнів) та можуть не пустити вас на борт.

Як літати з дітьми

Діти до двох років, як правило, подорожують в літаку без місця, сидячи на колінах у батьків. Тим не менш, під час купівлі квитків потрібно зазначити, що з вами летить немовля: на нього випишуть окремий квиток, безкоштовно або зі значною знижкою. Один дорослий пасажир може взяти з собою не більше двох немовлят – одне немовля без місця та одне на окремому місці з його оплатою. Немовля, для якого було оплачено окреме місце, повинне перевозитися в автомобільному кріслі для перевезення дітей, сертифікованому для використання у повітряному транспорті.

Діти від 2 до 12 років літають за спеціальними тарифами. Оскільки дитина займає окреме місце, знижка для неї значно менша, і надають її не всі авіакомпанії.

Діти, якщо це можливо, повинні сидіти поряд із батьками. Якщо ви хочете відправити дитину саму, краще заздалегідь проконсультуватися з представниками авіакомпанії. Деякі взагалі не беруть на борт дітей без супроводу, інші беруть, але на певних умовах або просять за це додаткові гроші.

Маленьким дітям на борту часто видають дитячі набори, цукерки, невеликі іграшки. Для немовляти можна попросити спеціальну люльку. Обмеження на перевезення рідин у ручній поклажі зазвичай не поширюється на дитяче харчування.

Перельоти зазвичай не рекомендують дітям до семиденного віку. Якщо ви збираєтеся подорожувати з новонародженим, проконсультуйтеся з лікарем.

Як літають люди з обмеженими можливостями

Особливі умови в подорожі зазвичай потрібні пасажирам із порушеннями слуху або зору і тим, хто може пересуватися тільки на інвалідному кріслі або носилках.

Загальні правила

Найчастіше квиток для людини з обмеженими можливостями можна купити тільки в офісі продажів авіакомпанії. Перед купівлею квитка потрібно отримати довідку від лікаря. У ній має бути зазначено, що людині можна летіти та її стан не загрожує безпеці польоту, а також те, чи потрібен їй супровідник.

Потрібно пам'ятати, що авіакомпанія не має права вимагати плату за перевезення медичних препаратів, складного крісла, носилок, милиць і собаки-поводиря, а також за послуги, які мають надаватися інвалідам за законом.

Інвалідові не можна відмовити в перевезенні, аргументувавши це, наприклад, тим, що в аеропорту немає інвалідного крісла. Але попереджати про те, що знадобиться крісло або інші додаткові послуги, потрібно заздалегідь — за 48–72 години до вильоту, залежно від типу послуги.

В аеропорту

Пасажира з обмеженими можливостями обов'язково повинен зустріти співробітник, який допоможе йому вирішити всі питання в аеропорту і влаштуватися в літаку.

Аеропорт надає інвалідам такі безкоштовні послуги:

  • супровід від входу в аеропорт до самого крісла в літаку;
  • спеціальні транспортні засоби — інвалідне крісло, носилки тощо;
  • дублювання інформації про посадку в літак для тих, хто погано бачить і чує;
  • допомога в посадці у літак і висадці.

Після прибуття на місце призначення людині повинні допомогти вийти з літака, пройти усі етапи контролю, отримати багаж і дістатися до тих, хто її зустрічає.

Якщо людина здала перед вильотом інвалідне крісло, а багаж спізнюється або крісло зламалося чи загубилося — авіакомпанія повинна надати їй інше.

На борту

У літаку співробітники авіакомпанії повинні доступними інвалідові засобами розповісти про правила поведінки на борту і, якщо потрібно, видати йому спеціальне інвалідне крісло для пересування літаком.

Супровід у літаку

Чи може людина летіти одна — насамперед це вирішує лікар. Але це рішення не повинне суперечити Повітряному кодексу.

За законом пасажири в інвалідному кріслі можуть летіти з супровідником або під наглядом співробітників авіакомпанії (для цього потрібно оформити письмову заяву).

Якщо людина зовсім не може ходити і їй потрібен спеціальний догляд, її пустять в літак лише з супровідником. За переліт тяжкохворого пасажира із супровідником може бути встановлено перевізником підвищений тариф.

Пасажири зі слабким зором можуть летіти з супровідником, із собакою-поводирем або самі, але під наглядом співробітників авіакомпанії.

Як перевозити в літаку домашніх тварин

Правила перевезення домашніх тварин залежать від авіакомпанії. Зазвичай їх вимагають перевозити у спеціальній клітці з вбиральною підстилкою і необхідним запасом їжі. Клітка повинна надійно закриватися. Також у вашого вихованця має бути ветеринарний паспорт. Тварини вагою більше 6–8 кілограмів (залежно від авіакомпанії), за винятком собак-поводирів, їздять у вантажному відсіку. Зверніть увагу, що в деяких країнах діють особливі правила ввезення тварин — наприклад, у Євросоюзі всі тварини мають бути чиповані.

Чому літаки часто затримуються

Літаки найчастіше затримуються через погодні умови, великі черги на виліт і приліт, пасажирів, які спізнюються, або затримку доставки багажу. Невелику затримку під час вильоту можна надолужити у повітрі. Але іноді сильний зустрічний вітер може призвести до значного запізнення, а на дальніх рейсах — навіть до проміжної посадки для дозаправки літака.

Рейс авіакомпанії-дискаунтера може затриматися, якщо під час передполітного огляду виявили несправність, а вільних літаків немає. Тоді рейс можуть відкласти надовго. А, наприклад, для чартерних рейсів відомий лише приблизний час вильоту, для них запізнення швидше норма, ніж виняток.

Закони, конвенції та міжнародні правила

Головні закони і правила України про повітряні перевезення:

Міжнародні правила повітряних перевезень: